O TYM, JAK KLASA I D ZAŁOŻYŁA SWÓJ „ZIELONY OGRÓDEK”

O TYM, JAK KLASA I D ZAŁOŻYŁA SWÓJ „ZIELONY OGRÓDEK”

Corocznym zwyczajem w naszej szkole jest założenie klasowego, „Zielonego ogródka”. Uczniowie klasy I d wykonali to zadanie wzorowo, bowiem doskonale poradzili sobie zarówno z teorią, jak i praktyką, związaną z wysiewaniem nasion oraz przesadzeniem wyhodowanych roślin.

Pierwsze prace dzieci podjęły już w marcu. Wtedy to zasiały m.in. nasionka: maciejki, astra chińskiego, zatrwianu wrębnego, pozłotki, lawendy, aksamitki wzniesionej, cynii daliowej oraz powoju pnącego. Kolejnym krokiem było prowadzenie obserwacji wzrostu roślin oraz dbanie o ich pielęgnację. Punktem kulminacyjnym okazało się przesadzanie sadzonek roślin, które uczniowie wyhodowali z nasion, do klasowych skrzynek, znajdujących się na podwórku przy budynku szkoły. Ten etap prac okazał się dla dzieci najbardziej fascynujący, bo przecież miło jest mieć swoje zasługi w upiększaniu najbliższego otoczenia, szczególnie kwiatami;)

Dzięki założeniu klasowego ogródka, dzieci utrwaliły przemiany zachodzące w świecie roślin na poszczególnych etapach ich rozwoju, potrafią wyróżnić ich części oraz je scharakteryzować. Poprzez tego typu działania możemy uczniom ukazać walory estetyczne przyrody, rozwijać w nich umiejętności poznawcze oraz kształtować opiekuńczą postawę wobec środowiska przyrodniczego.

Joanna Kołodziejczyk





 

 

Script logo