Wyprawa SKKT „Świstak” i „Halny” z „Jedynki” nad Bałtyk.

Wyprawa SKKT „Świstak” i „Halny” z „Jedynki” nad Bałtyk

11 czerwca 2016

Jak co roku grupy turystyczne  „Świstak” i „Halny” wybrały się nad morze. Żeby tradycji stało się zadość, młodzi turyści stawili się na miejsce zbiórki o 1.50 nad ranem. Dlaczego tak wcześnie pytali? Ponieważ już o 10.00 mogliśmy zacząć zwiedzanie zamku w Malborku. Potężne zamczysko nad Nogatem robi wrażenie. Ponad 3 godziny zwiedzamy podzamcze, zamek niski, średni i wysoki. Następnie udajemy się do autokaru i jedziemy do Gdyni. Przy skwerze Kościuszki oglądamy okręt wojenny „Błyskawica” i żaglowiec „Dar Pomorza”. Robimy pamiątkowe zdjęcie pod pomnikiem ludzi morza. Przed nami droga do Jastrzębiej Góry. Późnym popołudniem docieramy na miejsce. Po obiadokolacji idziemy przywitać się z morzem. Po długim spacerze wzdłuż brzegu morza wracamy do ośrodka na nocleg.

12 czerwca 2016

Po śniadaniu udajemy się na Półwysep Helski. Mijamy Kuźnicę, Jastarnie i Juratę. Docieramy na Hel. Po mszy świętej idziemy na cypel helski i plażujemy. Poruszamy się też szlakiem obrony wybrzeża. Dużą atrakcją jest wizyta w fokarium, czyli stacji morskiej Uniwersytetu Gdańskiego.  Podziwiamy foki szare, które przy karmieniu i pielęgnacji figlują ku uciesze widzów. Potem lody i pamiątki. Zatrzymujemy się jeszcze w Muzeum Broni Pancernej, gdzie przewodnik opowiada nam o udziale wybranych eksponatów w walkach II wojny światowej. Uczniowie, którzy wykazali się wiedzą historyczna w nagrodę mogą obsługiwać prawdziwe działo przeciwlotnicze oraz strzelać z karabinów maszynowych. Wieczorem gramy w cymbergaja i siatkówkę. Najwierniejsi kibice oglądają mecz Polska – Irlandia, a ci o słabszych nerwach idą na plażę, spacerują i podziwiają zachód słońca.

13 czerwca 2016

Poranek wita nas mżawką, ale nie zrażamy się. Wyposażeni w peleryny i kurtki przeciwdeszczowe wybieramy się do Słowińskiego Parku Narodowego. Po drodze zabieramy naszego przewodnika. Płyniemy statkiem przez jezioro Łebsko do Rąbki, skąd rozpoczynamy wędrówkę. Dochodzimy do wyrzutni rakiet, gdzie uczestniczymy w krótkiej lekcji historii. Wchodzimy na szczyt najwyższej
z wędrujących wydm „Łąckiej Góry”, z której roztacza się niezapominany widok. Mamy uciechę, gdy zbiegamy lub turlamy się w dół. Wędrujemy wzdłuż morza pod wiatr przy wzmagającym się deszczu. Wchodzimy na ścieżkę dydaktyczną, którą docieramy na parking. Po kolacji integrujemy się – gramy, bawimy się. Wieczorem pomimo deszczu wychodzimy jeszcze na spacer.

14 czerwca

Wczesnym rankiem pakujemy się, sprzątamy pokoje, jemy śniadanie i wędrujemy wzdłuż morza
z Jastrzębiej Góry na przylądek Rozewie. Wychodzimy schodami na wysoki klif, gdzie oglądamy dwie latarnie morskie. Potem wsiadamy do autokaru i udajemy się do Torunia. Zwiedzamy starówkę, spacerujemy po mieście, wychodzimy na wieżę Bazyliki Świętych Janów, skąd podziwiamy wspaniałą panoramę miasta. Żegnamy się z Kopernikiem, kupujemy toruńskie pierniczki i bulwarami nad Wisłą podążamy do autokaru . Przed nami długa droga do domu. Zmęczeni ale szczęśliwi pół godziny po północy 15 czerwca wracamy do Kęt.

Podczas całej wyprawy realizowany był  program profilaktyczny, promujący aktywny tryb życia wraz ze zdrowym sposobem odżywiania się. Wyjazd został sfinansowany przy współudziale Gminy Kęty. Podróż przyniosła wiele pozytywnych wrażeń i planów kolejnych eskapad.