NAUKA POPRZEZ ZABAWĘ Z TABLICĄ INTERAKTYWNĄ W KLASIE I c

Tablice interaktywne, e-learning, metoda projektów, jednym słowem polska edukacja wchodzi w nową erę nauczania.

25 stycznia  w klasie  I c  odbyły się zajęcia z wykorzystaniem tablicy interaktywnej, podczas których dzieci utrwalały  swoje wiadomości i umiejętności w zabawowy sposób. Korzystanie z tablicy interaktywnej dzieci potraktowały jako wesołą zabawę . Wszyscy byli zapatrzeni w tablicę i uważnie słuchali poleceń. Nikogo nie trzeba było zachęcać do uczestniczenia w zajęciach, a po prawidłowym rozwiązaniu zadań  uczniowie mogli np. obejrzeć krótką bajkę, która spełniała rolę nagrody. 

Zabawa z tablicą interaktywną rozwija percepcję wzrokowo – słuchową, pozwala samodzielnie rozwiązywać zadania z natychmiastową oceną, często w postaci dźwiękowej oraz wzrokowo – ruchowej.  Interaktywność angażuje zmysły - wzrok, dotyk, słuch. Rozwija umiejętność wykonywania złożonych poleceń, które aktywizują myślenie abstrakcyjne.

To były wspaniałe zajęcia i szkoda, że takiej tablicy nie ma w każdej klasie. Pewnie w niedalekiej przyszłości tak będzie, bo już sukcesywnie pojawiają się w naszej  szkole. Ale ja już chyba niestety  tego nie doczekam, bo zbliża się czas emerytury. Jeszcze 30 lat temu żadnemu nauczycielowi nie przyszło do głowy, że na lekcji obrazki ,,będą się poruszać”! Jako młody nauczyciel tworzyłam obrazki, rysując przez kalkę, potem były pieczątki, cudownym urządzeniem ,,rozmnażającym” zajączki i misie było ksero.  A teraz są tablice interaktywne! Te dzieciaki nawet nie wiedzą,  jak się dobrze mają!

Dorota Baścik-Kołek

 

 

 

 

 

 

Script logo