PIERWSZAKI WŚRÓD ZADAŃ TEKSTOWYCH

To, co musiałeś odkryć samodzielnie, zostawia w twoim umyśle ścieżkę, którą w razie potrzeby możesz pójść jeszcze raz

Georg Christoph Lichtenberg



Dzieci rozpoczynające naukę w szkole mają naturalną zdolność zadawania nieoczekiwanych i niełatwych pytań. Fascynują się zagadkami logicznymi i matematycznymi wyzwaniami. Dla pierwszaków nie ma trudnych zadań, każde zadanie uważane za nietypowe, dla nich jest najzwyklejszym, najbardziej typowym zadaniem tekstowym. Wystarczy pozwolić dzieciom myśleć…

Pracując z uczniami stwarzamy im możliwość odniesienia sukcesu i uwierzenia we własne możliwości. Proponując zadania tekstowe stawiamy ich w nowej sytuacji, w której mogą odkrywać, badać, doświadczać. Korzystają z bogatej bazy pomocy dydaktycznych, dzięki której do woli mogą na konkretach samodzielnie znajdować właściwe strategie, dostrzegać zależności i tworzyć reguły. Jeśli wymyślona przez uczniów strategia rozwiązania zadania będzie nieskuteczna, to przy innym zadaniu może okazać się niezwykle przydatna. Ważne dla nas jest to, że są to własne pomysły dzieci a nie narzucone. Pracując w grupach, parach uczniowie mają możliwość dzielenia się metodami rozwiązania, opowiadania o własnym toku rozumowania i uczyć się od siebie nawzajem. Często słuchając propozycji rozwiązania musimy uważnie słuchać, by nadążyć za oryginalnością i niezwykłością uczniowskich przemyśleń.

Bardzo cieszy nas zaangażowanie naszych uczniów w samodzielne odkrywanie matematycznych znaczeń, które buduje ich świadomość czym jest rozumienie i myślenie matematyczne.

Życzymy naszym Pierwszakom, aby nadal z entuzjazmem i radością zgłębiali tajniki Królowej Nauk.

 

KLASA 1 A

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

KLASA 1 B

 

 

 

 

KLASA 1 C

 

 

 

 

 

 

KLASA 1 D

 

 

 

 

 

 

 

 

KLASA 1 E

 

 

 

 

Script logo